İş Hukuku

iş hukuku

İş Hukuku

İş hukuku, işçi ve işveren arasındaki ilişkileri düzenler, sendikalar ve işçi hakları da iş hukuku kapsamında yer alır. İş hukuku kapsamında;

• Kıdem Tazminatı
  • İhbar Tazminatı
  • Fazla Mesai ve Benzer İşçilik Alacaklarının Dava Edilmesi Hususunda Vekillik Hizmeti
  • İş Kazaları Sebebiyle Maddi ve Manevi Tazminat Taleplerinde Bulunma
  • İşe İade Talepli Dava Açılması Noktasında

Avukatlık hizmetimizden faydalanabilirsiniz.

İstanbul İş Hukuku Avukatı

Anadolu Avukatlık Bürosu olarak, İstanbul genelinde iş hukuku avukatı ve işçi avukatı olarak faaliyet gösteren büromuz bu konuda ihtiyacı olan işçilere hukuki hizmet vermektedir.

Bir hizmet sözleşmesiyle belirli bir ücret karşılığı, işverene bağlı çalışan kişiye “işçi” denir. Günümüzde belli sebeplerle işveren tarafından işten çıkarılan işçiler kanundan doğan bazı haklarından mahrum kalmamak üzere aşağıda anlatacağımız hukuki çarelere başvuru yollarını aramaktadırlar. İşçilik alacak miktarının net olarak hesabı ve hukuki sürecin hak kaybına sebebiyet vermeyecek şekilde takibi için, iş hukuku avukatı ile çalışmak faydanıza olacaktır.

İşten Çıkarılan İşçi Hangi İşverenden Ne Talep Edebilir?

İşten çıkarılan işçilerin somut olayın özelliğine göre kıdem ve ihbar tazminatına hak kazanma, işe iade hakkı, maddi-manevi tazminata hak kazanma, ödenmeyen maaşlarını talep hakkı, ödenmeyen fazla mesai ve yıllık ücretli izin alacağı hakkı, yol ve yemek parası, eğitim yardımı, çocuk parası, hafta tatili ücreti iş arama izni ücreti, bayram-genel tatil ücreti, ölüm tazminatı, asgari geçim indirimi gibi alacak hakları bulunmaktadır.

Kıdem tazminatı ve ihbar tazminatının işveren tarafından ödenmemesi günlük hayatta en sık karşılaşılan sorunlar arasında yer almaktadır. Kıdem tazminatı, keyfi veya haksız sebeple işten çıkarılan işçinin hak kazandığı tazminat türüdür. Haklı nedenler işçi tarafından yapılan, genel ahlak ve dürüstlük kuralına aykırı davranışlar olabilir. Bu tazminatın hesabı, işçinin en son aldığı brüt maaşı üzerinden hesaplanır ve tavan miktarı en yüksek devlet memurunun bir yıllık ikramiyesinden (2019 yılı için 6.017) fazla olamaz.

İhbar tazminatı ise işçiye işi bırakmadan önce işverene belli süre önceden bildirim yapmasını, işverene de işçiyi çıkarmadan belli süre önceden bildirim yapmasını gerektiren hukuki bir yaptırımdır. Bu süreler işçinin işyerinde çalıştığı süreyle doğru orantılıdır. Bu sürelere uymadan iş sözleşmesini sona erdiren taraf bildirim süresine ilişkin ücret tutarında tazminat ödemek zorundadır.

• İş sözleşmesi, altı aydan az sürmüşse bildirimden itibaren iki hafta,
  • altı aydan bir buçuk yıla kadar sürmüşse, bildirimden itibaren dört hafta,
  • bir buçuk yıldan üç yıla kadar sürmüşse, bildirimden itibaren altı hafta,
  • üç yıldan fazla sürmüşse, bildirimden itibaren sekiz hafta sonra iş sözleşmesi feshedilmiş sayılır.

Bu alacak kalemlerinin yanı sıra işçi işe dönmek istiyorsa işe iade davası da açabilir.

İşe İade Davası Ve Süreci Nasıl İşler?

İşveren tarafından feshedilen iş sözleşmesinin feshi haklı bir nedene dayanmıyorsa işçi, şartlarını da sağlamak koşuluyla işe iade davası açabilir. Bu davayı yalnızca işçi açabilir, işverenin böyle bir hakkı yoktur.

Bu davanın açılabilmesi için;

• işyerinde en az 30 işçi çalışıyor olmalı,
  • işçi bu işyerinde en az 6 aydır çalışıyor olmalı,
  • işçi ile işveren arasında belirsiz süreli iş sözleşmesi bulunmalı,
  •  iş sözleşmesinin feshi haklı nedene dayanmıyor olmalıdır. İş akdinin feshi bu durumda son çare olmalıdır. İş sözleşmesi, yazılı olarak ve fesih nedenleri açık ve anlaşılır şekilde belirtilen bir bildirimle feshedilmelidir. Fesih yazılı bir beyanla gerçekleşmemiş ise geçerli bir fesihten söz edilemeyeceğinden işe iade davası açılabilir.

Avukatlar, her türlü hukuki yardım ve takibi noktasında kanunen tek yetkili kişilerdir. Görevleri itibariyle hukukun farklı dallarında birçok dava takip etmektedirler. Her avukat mesleğine başladıktan sonra hukukun belli alanlarında daha fazla bilgi edinmekte ve bu alana yönelmeyi tercih etmektedir. Bu durum, ilgili alanda uzmanlaşmayı da beraberinde getirmektedir. İşte bu sebeple, iş hukukuna ilişkin bir uyuşmazlıkta bu konuda uzman avukatın iş takibini yapması işçi açısından da büyük fayda sağlayacaktır.

Av. Emrecan Genez

Lise öğrenimini Işıklar Askeri Lisesi'nde tamamlayarak akabinde Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden mezun olmuştur. Lisans eğitimi esnasında Hukuk Klinikleri biriminde gönüllü olarak hizmet vermiş ve hukuk pratiğini geliştirmiştir. İcra Hukuku, Ceza hukuku, Gayrimenkul Hukuku ve Şirketler Hukuku alanında birçok seminer ve eğitime katılmış ve müvekkillerine hizmet vermektedir. Kentsel Dönüşüm Hukuku kapsamında yazıları olup Kentsel Dönüşüm Hukuku ve Davaları çerçevesinde müvekkilerine hizmet vermektedir. Ayrıca Ceza hukuku alanında uzlaştırma sertifikasına sahip olup ceza dosyalarında Uzlaştırmacı olarak görev yapmaktadır. İngilizce bilmektedir.

Şu ana kadar 1 yorum

Avatar